maandag 2 juni 2014

Chocolade mate

We zijn nog steeds op zoek naar een juf of meester. 1x per maand, op zaterdag of zondag. Vergoeding overeen te komen.
Alternatief NL les: 
Nederlandse School De Kikkers
D-Teach NL op internet




Eén zaterdag per maand 
in Palermo/Recoleta
Spelen - Knutselen - Lezen - Zingen

Onder Nederlandstalige begeleiding
prijs: 60 $/kindje
het derde kindje van het gezin: gratis


CHOCOLADE MATE
de chocola van België
de mate (thee) van Argentinië



"We zaten een op een camping in de Dordogne, Frankrijk. Een camping speciaal gekozen omdat het een kleintje was en er bijna uitsluitend Fransen stonden. De bedoeling was dat onze kinderen er al spelend hun angst voor het Frans zouden verliezen. De kleinste trok de eerste dag reeds vroeg naar het zwembad, dat lag iets lager dan de staanplaatsen. Na een tijdje kwam ze terug om te vragen wat 'soot' wil zeggen... na lang nadenken en goed luisteren wist ik dat ze 'saute' wilde zeggen: dat is 'spring!' van sauter. Ze liep vrolijk terug naar het zwembad, en ik was gelukkig dat onze opzet geslaagd was. Na de koffie en de ochtendkrant zakte ook ik af naar de rand van het zwembad. Ik hoorde vrolijke kinderstemmetjes en veel gesplash. Toen ik dichter kwam, hoorde ik wat ze riepen:
De Franse kindjes:
"Sprrring, un deux trois spring!"
Mijn dochter:
"Een twee drie, saute!"
En zo was mijn wereld weer perfect."
Een reisverslag uit vervlogen tijden, maar nog steeds actueel. Kinderen leren talen zoals ze leren zwemmen, tekenen, kleuren. Het is voor hen een spelletje. En dat is nu juist wat VIA wil organiseren:
logo_taalspel.jpg
van VIA
Chocolade Maté
8,5g-60x33x13-B551-mate DELICIASENCHOCOLATE.jpg




"Fuimos a un camping en la Dordoña, Francia. Eligimos ese camping específicamente porque era chiquito y hubo muchos franceses. La idea era que nuestros hijos jugando olvidarian su miedo al Frances. El más pequeño fue muy temprano a la piscina. Despues un rato volvió a preguntar qué quiere decir 'sot' ... después de pensar y escuchar muy bien a su imitacion, yo sabía que queria decir 'saute' de sauter, saltar. Ella fue rapido devuelta a la piscina. Despue mi café y mi diario, tambien fui a la piscina. De lejos escuchaba los niños gritando y jugando en el agua, cuando me acerqué entendia que gritan:
Los niños franceses: 

"Sprrring, un deux trois, spring!"  (spring = salta!)

Mi hija: 

"een twee drie saute!" 

Y el mundo me parecia perfecto. " 

Este es una historia viajera del pasado. Nos muestra que los niños aprenden una idioma cuando juegan. Por eso VIA quiere organisar una tarde adonde los chicos que quieren aprender el neerlandes o  ya hablan el neerlandes juegan juntos para dar el interes en sus idiomas mutuales. Dibujando, coloreando, cantando ellos van a conocer la idioma de los paises bajos. Cuando tienes interes, escribe a reincastle@hotmail.com.

Idioma juego de VIA Chocolade Maté

En abril comenzamos con nuestro juego de lenguaje en via via. Cada segundo domingo del mes. Vamos a trabajar con material del 'wereldschool' y de la biblioteca Neerlandes.


Precio: 60 $/niño 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten