maandag 1 september 2014

Communicatie en overtuigen, het zit hem in de taal

Een cursus in het Nederlands voor Nederlandstaligen in Buenos Aires: de kunst van het argumenteren: het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

We weten het allemaal beter dan de ander, maar het kost vaak moeite om de ander te overtuigen van ons gelijk. Soms leidt dat tot verhitte discussies - niet moeilijk in Argentinië -  waarin het onmogelijk is om ons standpunt goed en overtuigend over te brengen.  Het resultaat: veel frustratie en weinig resultaat.

Kan dat ook anders?

Jazeker! Met een goed geformuleerd standpunt, onderbouwd met goede argumenten kunnen we een discussie sturen om onze gesprekspartner of een publiek te overtuigen.Het is wel zaak om de argumenten van uw tegenspeler goed te weerleggen en alert te zijn op eventuele manipulaties van de ander. Een goede argumentatie draagt bij aan een effectieve communicatie.

Het valt te leren, kijk maar eens op de site van Convence: www.convence.com.ar en Facebook : Convence – el arte de debate voor cursussen en informatie.

Wie deze kunst van het debatteren beheerst heeft een onderscheidend voordeel om zich te onderscheiden en te overtuigen. Het dwingt u om u helder uit te drukken en argumenten vanuit verschillende invalshoeken te bekijken, en bovenal: kritisch te leren denken en zeer goed te luisteren.

In de cursus Intelligent argumenteren leert u hoe u op overtuigende wijze een standpunt kunt formuleren en overbrengen, een manier die u in uw dagelijkse leven – professioneel en persoonlijk – zeer van pas zal komen. 

In deze stoomcursus behandel ik de volgende thema´s met u:

·       Wat is dat eigenlijk, overtuigingskracht, en hoe pas ik het toe?
·       Hoe gebruik ik overtuigingskracht.
·       Denk ik eigenlijk wel kritisch?
·       Interpreteren om het speelveld te bepalen.
·       Hoe zet ik een verhaal in elkaar met argumenten.
·       Hoe ga ik om met tegenwerpingen.
·       Hoe pas ik het toe: werken met eigen situaties.

Datum:           zaterdag 13 september
Tijd:                10.30 – 17.30 uur.  Eenvoudige lunch (empañadas) inbegrepen.
Plaats:             Monserrat
Inschrijving:    info@convence.com.ar Bij inschrijving per mail ontvangt u een link om per Dineromail te betalen.
Kosten:           400 pesos / persoon
Taal:                Nederlands (als speciaal geval, deze cursus geef ik normaliter in het Spaans of Engels)
Deelnemers:   min. 6 / max. 12 deelnemers

Over de trainerElmer de Ronde:

Ik ben het debatteren ontdekt in de Junior Kamer in Nederland. In de periode 1993 –
1996 ben ik hoofdtrainer geweest en voorzitter van het Delta Lloyd debattoernooi.
Daarnaast ben ik jurylid geweest in verscheidene toernooien, onder meer van het
Nederlands Debat Instituut.
In Argentinië heb ik Convence opgericht, om de kunst van het argumenteren en
overtuigen te propageren voor bedrijven en particulieren. Ik geef trainingen op de
UBA Capacitarte, in de Club Europeo, in bedrijven en verschillende organisaties.
Daarnaast ben ik mentor en coach, en gebruik deze hoedanigheden alsmede mijn
bedrijfservaring als business consultant ten bate u, mijn cursisten!

Schrijft u zich snel in, het aantal plaatsen is beperkt!

Tot de 13e september,

groeten,


Elmer de Ronde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten